Style4 Solutions AB, org nr 556910-5926, (nedan kallat Företaget, vi, oss eller vår) driver webbsidan LyxigaPlåtburkar.se.
Dessa villkor gäller när du som kund gör en beställning via webbsidan. I samband med att du genomför ett köp godkänner du därmed dessa villkor inklusive vår integritetspolicy (länk till integritetspolicy).
Beställningar över 599 SEK skickas fraktfritt. Är beställningen under detta belopp gäller följande fraktpriser:
Beställningar mottagna före kl. 13.00 på vardagar lämnar vårt lager samma dag. Om någon artikel är slut i din beställning så reserveras övriga artiklar i beställningen som vi har i lager till just dig. När vi sedan har allt i lager levereras hela din order. Du kan när som helst, innan vi har hunnit skicka paketet, kontakta oss och avbeställa hela eller delar av din beställning.
Leveranstider:
Leverans till annan adress:
I kassan finns det möjlighet att få leveransen skickas till en annan adress än fakturaadressen. Vi kan, i vissa untantagsfall när paketet expedieras av oss, begära förskottsbetalning när detta alternativ väljs så betala gärna med kort för snabb hantering.
I fall när du anser att leveransen dröjer på så sätt att du inte längre önskar leverans av beställningen, är det ditt ansvar att avbeställa beställningen i enlighet med våra köpvillkor. Avbeställning efter att beställningen har blivit expedierad är inte möjlig. I de fall beställningen blivit expedierad är du skyldig att motta beställningen. Avbeställning av en produkt eller tjänst som anskaffats eller färdigställts speciellt för dig är inte möjlig. Avbeställning är inte giltig förrän du fått bekräftelse från oss per e-post.
Du kan betala på följande sätt via Klarna Checkout:
För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.
Våra fakturor skickas ut via mail i samband med att ordern skickas från oss. Fakturan har en förfallotid på 14 dagar. Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos Klarna.se.
Manuell beställning mot faktura och E-faktura:
Om företagsbetalningen via Klarna inte fungerar, vilket ibland är fallet för stora företag, institutioner och kommuner går det bra att kontakta kundservice@kopstaden.se så hanterar vi din beställning manuellt. En fakturaavgift tillkommer för den manuella hanteringen med 199 kr/exkl. moms om orderbeloppet understiger 2 000 kr/exkl. moms.
Som konsument har du 60 dagars ångerrätt (från dagen du mottagit produkten). Som kund har du rätt att prova och undersöka de varor du beställt hemma för att säkerställa att de motsvarar dina förväntningar. Undersökningen ska göras med varsamhet och ej mer omfattande än nödvändigt då produkten måste returneras i väsentligen oförändrat skick. Returnera produkten i originalförpackning och i ett likvärdigt yttre emballage som produkten levererades i, detta för att minimera risken för skador vid retur. Tänk också på att använda stötdämpande material för att skydda produkten. Plastpåsar och bubbelpåsar är ofta olämpligt som yttre emballage då de inte tål det tryck som uppstår i paketburar med hundratals andra paket. Du står alltid för skador som kan uppstå under returtransporten.
Vill du nyttja din ångerrätt måste du meddela oss detta inom 60 dagar från det du mottagit produkten. Detta ska göras genom att maila oss på kundservice@kopstaden.se med information vad från din order du vill returnera. Du får då prisuppgift om du vill att vi skickar en förbetald retursedel eller om du vill ordna med frakten själv. Vi rekommenderar att du väljer en retursedel från oss då det i regel blir till ett lägre pris och att returpaketet inte riskerar att hamna hos ombud.
Vi kommer att hantera din retur inom 20 dagar efter mottagandet av returpaketet. Därefter kommer du att få uppdaterad betalinformation från Klarna. Om förfallodatumet för fakturan är nära förestående, kan du besöka Klarna och rapportera en retur, vilket kommer att leda till att förfallodatumet skjuts upp. Vi på LyxigaPlåtburkar.se kan tyvärr varken förlänga betalningsdatumet för fakturor eller täcka eventuella förseningsavgifter till Klarna eller Klarnas samarbetspartners.
Ångerrätten gäller ej livsmedel (ätbara produkter, tex. godis). På grund av hälso- och hygienskäl omfattas förseglade parfymflaskor, smink och hygienprodukter av returrätten endast när plomberingen/förseglingen är helt intakt.
Det är lämpligt att du ankomstkontrollerar leveransen för att verifiera att den är korrekt och felfri. Vid reklamation ska du kontakta oss via e-post på kundservice@kopstaden.se och uppge ordernummer samt orsak till reklamationen. Vid reklamation av en vara ska du begära ett s.k. RN (returnummer), som sedan är giltigt i 14 dagar. Retursedeln skickas till dig via e-post och måste användas inom giltighetstiden.
Vid samtliga fall då en vara returneras till oss ska du först ha erhållit ett RN. Returförsändelsen ska sedan tydligt märkas med detta RN. Du bör skriva erhållet RN på paketlappen så att originalförpackningen ej skadas. Defekta produkter som returneras till LyxigaPlåtburkar.se bör behandlas som om de vore felfria. Returnera produkten i originalförpackning och i ett likvärdigt yttre emballage som produkten levererades i, detta för att minimera risken för skador vid retur. Tänk också på att använda stötdämpande material för att skydda produkten. Plastpåsar och bubbelpåsar är ofta olämpligt som yttre emballage då de inte tål det tryck som uppstår i paketburar med hundratals andra paket. Du står alltid för skador som kan uppstå under returtransporten. I de fall returärendet ej är giltigt och du har fått en förbetald paketlapp tillsänd dig eller returanledningen är reklamation och fel ej kan påvisas, debiteras faktisk fraktkostnad tur och retur.
Vi står alltid för returfrakt när det gäller skadat eller felaktigt gods.
Service Point/ombud:
Ditt paket ligger normalt kvar hos ombudet/terminalen i 14 dagar efter att det ankommit. Skulle du inte hämta ut ditt paket inom dessa dagar så kommer paketet att gå i retur till oss och vi kommer att debitera dig 350 SEK för att täcka våra kostnader för transport och administration. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss så behöver du hämta ut paketet för att sedan skicka tillbaka det till oss. Inom 20 dagar från det att vi har mottagit det outlösta paketet kommer vi att behandla det, tillämpa en avgift för detta på din Klarna-order och kreditera de övriga artiklarna. Om förfallodatumet för fakturan passerar innan vi har hunnit genomföra denna process, ska den ursprungliga fakturan betalas som vanligt.
Hemleverans/företagspaket:
I priset ingår att leveransen kan genomföras vid det mellan dig och Schenker avtalade leveranstillfället och att leveransen kan ske inom skälig tid (läs utan att vi blir tilläggsdebiterade för lagerhyra eller liknande). Eventuella övriga avgifter som Schenker tar ut mot oss kommer vi debitera vidare. Nästan uteslutande handlar tilläggsavgifterna om att man som kund inte är hemma vi den överenskomna leveranstillfället, att kunden inte går att få tag på under flera dagar eller är bortrest så vi blir extradebiterade för lagerhyra samt att kunden säger nej till att ta emot ett paket (oftast för att det ser skadat ut). Ser paketet skadat ut ska paketet tas emot och chauffören ska göra en notering. Observera att dessa extraavgifter inte är något som Schenker informerar dig som kund om.
Hämta på plats:
Vid varor som beställs med leveransalternativet "Hämta hos oss i Ödeshög" skall varor hämtas inom 10 dagar från det att du som kund aviserats att varorna finns att hämta i butiken. Efter 10 dagar returneras varorna.
Om en produkt har skadats i transport, oavsett om skadan är väl synlig eller dold, skall detta anmälas omgående till speditören, dock senast inom 7 dagar.
Vårt ansvar för fel i leverans är begränsad till gällande försäljningsvillkor. Vi bär inget direkt eller indirekt ansvar för t ex , men ej begränsat till, inkompatiblilitet, leveransförseningar, driftsavbrott, dataförlust, merarbete eller annan ekonomisk skada.
Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att våra butiker befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.
Information om vår behandling av personuppgifter finns i vår integritetspolicy som du hittar här.
Cookies är små textrader som sparas i datorns minne eller som en fil på din dator. Vi använder cookies för att säkerställa att vår webbplats är användbar och funktionell.
När du besöker vår webbplats får du frågan om du accepterar att vi sparar cookies på din dator. Du kan i efterhand ta bort dessa cookies genom att rensa webbinformation i din browser. Om du vill går det att blockera cookies, antingen alla eller bara från specifika webbplatser.
För att se vilka cookies vi använder och för att ändra cookieinställningar, besök vår Cookiesida.
Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).
Allmänna Reklamationsnämnden, www.arn.se
Box 174
101 23 Stockholm
ARN på andra språk:
EU ODR: https://ec.europa.eu/odr
Dessa köpevillkor är tillämpliga därest svensk eller annan tillämplig lag ej föreskriver villkor som är i konflikt med dessa. För privatkonsumenter gäller konsumentköplagen samt Distansavtalslagen. Mer information härom finns på Konsumentverkets hemsida, https://www.konsumentverket.se.
Alla produkter som säljs i butiken kan användas i Sverige och ska följa svensk lagstiftning. Priser i ursprungsvalutan svenska kronor (SEK) inklusive moms är de gällande.
Alla varor förblir vår egendom tills dess full betalning erlagts.
Vi förbehåller oss rätten till ändring av all information, inklusive men ej begränsat till priser, tekniska specifikationer och produkterbjudanden, utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning till uppgivet pris eller p.g.a. att ett försäljningsobjekt utgått, har vi rätt att häva köpet och återbetala eventuella inbetalda belopp på bästa sätt. Vi ska också meddela kunden om ersättande eller likvärdigt försäljningsobjekt finns tillgängligt
Vi friskriver oss för tryckfel, fel i information, samt fel i specifikation på samtliga produkter och tjänster. All bildinformation skall ses som illustrationer och kan ej heller garanteras återge exakt utseende och beskaffenhet.
Avvikelse från villkoren är giltiga endast om båda parter har signerat särskilt avtal som reglerar detta eller att vi direkt på webbplatsen informerar om avvikelser.
Style4 Solutions AB
Lievägen 3
599 31 Ödeshög
Organisationsnummer: 556910-5926
E-post: kundservice@kopstaden.se (vi besvarar e-post inom 4 timmar vardagar 8-15)